Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Záruka Predávajúceho za predaný tovar sa spravuje ustanoveniami Občianskeho
zákonníka a začína plynúť od prevzatia výrobku zákazníkom.
10.1. Predávajúci je povinný odovzdať Kupujúcemu výrobok v súlade
s dohodnutými požiadavkami Kupujúceho uvedenými v objednávke, zároveň
vyrobiť výrobok bez zjavných vád (čerstvosť , množstvo, zloženie
výrobku, prípadne dizajnová úprava).
10.2. V prípade nedodržania dohodnutých podmienok na výrobok, má
kupujúci právo požiadať:
- výmenu za nový výrobok, – opravu výrobku, – zohľadniť primeranú zľavu z kúpnej ceny, – odstúpiť od zmluvy a vyplatiť Zákazníkovi kúpnu cenu.
10.3. Kupujúci je povinný si pred prevzatím výrobok riadne
skontrolovať.
Kupujúci má právo reklamovať výrobok ihneď pri preberaní objednávky na
prevádzke, dodatočná reklamácia sa nevzťahuje na dizajnové a dekoratívne
vyhotovenie už prevzatej objednávky. Výrobok, ktorý je určený
k okamžitej spotrebe, môže taktiež reklamovať do 24 hodín od prevzatia
alebo v prípade balených, trvanlivých tovarov a výrobkov až do dátumu
spotreby alebo dátumu minimálnej trvanlivosti. K zakúpenému tovaru je
priložený pokladničný doklad alebo faktúra, ktorá zároveň slúži ako
záručný doklad. Bez potrebného dokladu o zakúpení nie je možné tovar
reklamovať. Pri výrobkoch určených k okamžitej spotrebe po 24 hodinách
zaniká právo na reklamáciu. Do uvedených 24 hodín je kupujúci povinný
priniesť reklamovaný tovar na prevádzku, kompletne vyplniť reklamačný
formulár a predložiť záručný doklad. V prípade, že chce kupujúci
uplatniť reklamáciu mimo otváracích hodín prevádzky, je potrebné
reklamáciu telefonicky nahlásiť zodpovednému vedúcemu, s ktorým sa
dohodne na ďalšom postupe uplatnenia reklamácie.
10.4. Vada tovaru a z nej plynúce nároky musia byť uplatnené do konca
záručnej doby, dátumu spotreby alebo dátumu minimálnej trvanlivosti.
Uplynutím tejto doby zaniká kupujúcemu právo na uplatnenie reklamácie.
10.5. Kupujúci je povinný popísať v Reklamačnom formulári čo
najpresnejšie vadu, pre ktorú tovar reklamuje (uvedenú vadu môže
k reklamačnému formuláru doplniť zhotovenou fotografiou, ktorá môže byť
taktiež doručená elektronickou formou). Za vadu prevzatého tovaru na
prevádzke však nemožno považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikla
v priebehu záručnej doby v dôsledku neprimeraného nakladania s výrobkom
pri preprave (s výnimkou zabezpečenia prepravy zo strany Predávajúceho) ,
nesprávnou manipuláciou, nesprávnym uskladnením, nedodržaním optimálnej
teploty pre potraviny, v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých
je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia Kupujúcim či
treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
10.6. Kupujúci je povinný reklamáciu výrobkov zakúpených na prevádzke
uplatniť na adrese prevádzky. Reklamáciu zakúpených výrobkov inou formou
ako zakúpením na prevádzke je možné uplatniť na adrese prevádzky alebo na
emaile: info@zdravetortyodkatky.sk.
10.7. Balené výrobky, ktoré nie sú určené k okamžitej spotrebe je
nutné priniesť alebo zaslať prepravnou spoločnosťou na adresu prevádzky
minimálne v objeme 90% z pôvodného obsahu, pričom musia byť neporušené
a musí byť zabezpečené odpovedajúce skladovanie.
10.8. Výrobky určené k okamžitej spotrebe je kupujúci povinný priniesť
minimálne v objeme odpovedajúcemu 80% pôvodného obsahu (ak Kupujúci
zistí, že surovinové zhotovenie je iné, ako si objednal, prípadne obsahuje
iné nedostatky, ku ktorým chce Kupujúci uplatniť reklamáciu), pričom musia
byť inak neporušené, prepravované a skladované v chladiacom zariadení
s teplotou do 8°C.
10.9. V prípade osobného odberu je nutné tovar prevážať pri teplote do
8°C.Výrobky treba skladovať v chladiacom zariadení pri teplote do 8°C, na
pevnom a rovnom povrchu.
10.10. Prevzatím predmetu kúpy na prevádzke Kupujúci vyjadruje súhlas
s dizajnovým prevedením, výzorom, zdobením, formou, veľkosťou a
množstvom tovaru. Predávajúci preto nemôže uznať prípadnú dodatočnú
reklamáciu z týchto dôvodov.
10.11. Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná.
10.12. Predávajúci, ním poverený zamestnanec alebo iná poverená osoba sa
pokúsi vybaviť reklamáciu bezodkladne, v zložitejších prípadoch to
môže trvať dlhšie, pričom vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako
30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom
v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
v platnom znení, rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno
odstrániť.
10.13. Predávajúci vydá Kupujúcemu o vybavení reklamácie písomný
doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie, ktorý mu bude
odovzdaný osobne na prevádzke alebo zaslaný na doručovaniu adresu uvedenú
v Reklamačnom formulári.
10.14. Pri neoprávnenej reklamácii môže predávajúcu požadovať od
kupujúceho uhradenie nákladov vzniknutých riešením tejto reklamácie.
10.15. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť
reklamačný poriadok. Zmeny alebo doplnky tohto reklamačného poriadku
vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia.
V Bratislave, dňa 24.11.2020